Friday 22 December 2017

Hopper trading system minecraft


Hoppare kan vända nedåt eller åt sidan. En hammare kan användas som en behållare, som en hantverkande ingrediens och som en redstone-komponent. En hylsa har ett utloppsrör vid botten som kan vända nedåt eller åt sidan och ger visuell återkoppling av vilken riktning den Hopper kommer att mata ut varor till om en behållare är närvarande För att placera en behållare, använd kontrollen med platsblocket medan du riktar mot ytan som dess utgång ska möta en behållare orienterar sig inte automatiskt för att peka på en behållare. Placera en behållare så att den Vänder mot en behållare eller ett annat block som har en användningsinteraktion, smyg när du placerar behållaren A-behållaren placerad medan du siktar på botten av ett block, kommer den att riktas inåt mot sidan nedåt. Hoppers won t ändra sin riktning efter att ha placerats och inte fästs Till behållaren som de vetter mot behållaren kan avlägsnas och behållaren fortsätter att möta i samma riktning. Hoppare kan inte flyttas med kolvar Dator - och konsolutgåvor Trots att de inte visas som ett fast block, Bifogade block som skenor spakar trehjul och redstone damm kan placeras på toppen av behållare, men inte på deras sida. Container Edit. Hopper GUI visar hoppers s fem slots inventarium överst och spelarens s lager nedan. En hopper kan vara Används som en behållare och har 5 slitsar av lagerutrymme. För att öppna behållarens GUI, använd kontrollen Använd artikelplatsblok För att flytta objekt mellan behållarutrymmet och behållarutrymmet eller snabbfältet medan behållarens GUI är öppen, dra eller skift-klicka Objekten För att lämna utmatningsbehållarens GUI, använd Esc-kontrollen. Som standard är GUI för en behållare märkt. Artikelhoppare En trappens GUI-etikett kan ändras genom att namnet ska användas i ett mönster innan det placeras eller genom att använda blockdata-kommandot Till exempel att märka en behållare vid 0,64,0 Alice s Hopper, använd blockdata 0 64 0.A hoppare kan låsas eller låsas upp genom att ställa in behållaren s Lås tagg med blockdata-kommandot Om en trapp s Lock-märke är inte Tomt, kan behållaren inte nås förutom av spelare hol Göra ett föremål med samma namn som texten Lås tagg till exempel för att låsa en behållare på 0,64,0 så att endast spelare som håller ett föremål med namnet Alice s Key får tillgång till behållaren, använd blockdata 0 64 0.Crafting ingredient Edit. A hopper kan användas för att tillverka en minecart med hopper. Redstone komponent Edit. A hopper kan användas för att suga in objekt entites ovanför det, eller att överföra objekt till eller från andra containrar. Hoppare är redstone mekanismer och kan aktiveras av . En närliggande aktiv strömkomponent till exempel en redstone-fackla förutom att en redstone-fackla inte aktiverar en behållare den är ansluten till, ett block av redstone en dagsljussensor etc. En närliggande kraftig block exempelvis ett ogenomskinligt block med en aktiv rödsten Fackla under den. En driven redstone-komparator eller redstone-repeater som vetter mot behållaren. Vid angränsande, drivande redstensdamm som är konfigurerat att peka på behållaren eller på toppen av det eller riktningslöst, är en behållare inte aktiverad av intilliggande, powered redstone damm som är konfigurerat att peka bort från det . Ett hoppers beteende är motsatsen till de flesta redstonekomponenterna, eftersom det utför åtgärder medan de inte är aktiverade och slutar utföra åtgärder när de är aktiverade. Således beskrivs en oaktiverad behållare som aktiverad och en aktiverad behållare beskrivs som inaktiverad. En aktiverad behållare kan göra Tre saker på en gång. Skaffa objekten fritt flytande föremål i världen i dess inventering från utrymmet ovanför det. pullera ett enskilt objekt i dess behållare från en behållare ovanför den. Pusha ett enda objekt från sin egen inventering till en behållare det Står inför. Dessa enheter kan sugas in om de finns någonstans inom blockets utrymme ovanför behållaren, så att de kan sugas in även om de sitter på ett partiellt block ovanför behållaren till exempel på en platta eller ens om de är inuti ett helt block Ovanför behållaren eftersom de stiger upp genom fasta block eller eftersom de kallas där. Objektenheter kommer inte att sugas in om de är mer än ett kvarter ovanför behållaren till exempel ett föremål på ett block av sten ovanför en hopp Det kommer inte att sugas i Hoppers checka på objektenheter ovanför dem varje match tick och kan suga dem i jämnt innan objektet enheter förstörs av lava ovanför trattan eller innan de plockas upp av spelare Hoppers med behållare ovanför dem ugnar kistor andra Behållare, etc suger inte i objektenheter ovanför dem och inte ens kontrollerar dem, vilket minskar antalet uppdateringar som krävs av hoppare. Hoppare drar innan de trycks Om artiklarna placeras i det övre bröstet, vinner mittkisten inte några föremål Tills bottenbehållaren fylls på, eftersom den nedre behållaren drar föremål från mitten av behållaren innan mitten av behållaren kan trycka in saker i bröstet. Hoppare har en överkylningstid Efter att ha dragit eller tryckt på föremål väntar en hoppare 4 redstone-fästingar 8 spelpixar , Eller 0 4 sekunders spärrfördröjning innan du drar eller trycker igen en överföringshastighet på 2 5 objekt per sekund spärra fördröjning. Artikeldragningar och pushar bearbetas i samma spelflik, men drag behandlas innan du trycker på se sc Hematiska, högra objektenheter kan sugas in när som helst utan att påverka överföringstiden för kylning och kan sugas in som hela staplar snarare än ett enda objekt i taget. En tramp försöker alltid dra eller suga föremål in i vänster Tillgänglig slot antingen på grund av att luckan är tom eller eftersom den innehåller en ofullständig stapel av föremålet som dras och skjuter föremål från sina vänstra slitsar innan den skjuter från de högsta slitsarna, det vann inte att starta att trycka objekt från sin andra slits innan den första är tom, Från den tredje platsen innan de två första är tomma osv, såvida inte behållaren det trycker in, kan endast acceptera föremål från höger slitsar på behållaren, eftersom behållaren är full med undantag för ofullständiga staplar som matchar trappens högeraste föremål. En behållare vann inte suger eller Dra objekt, även när det är aktiverat, om det inte finns några tillgängliga luckor för att acceptera tillgängliga objekt finns inga tomma luckor och inga ofullständiga staplar av objekt som matchar tillgängliga objekt. O de övre vänstra tillgängliga slitsarna av behållare före de nedre högra spåren och kommer sluta trycka objekt om det inte finns några tillgängliga slitsar för att trycka in saker. Vissa behållare interagerar med behållare på specifika sätt. Dispenser Dropper Shulker Box Dispensers, droppers och shulker lådor Interagera med behållare normalt Beacon En behållare kan bara trycka diamanter smaragder guldbitar och järnbitar i ett fyrbåge. Även om fyrbordsgränssnittet vanligen endast tillåter att ett enda föremål placeras i fyren, kan en behållare trycka en hel stapel objekt i fyrbunken s Lagerplats Dessa föremål kan också tas bort med en behållare under strålen. Brewing Stand En trasa ovanför ett bryggningsstativ fyller bara den övre ingrediensplatsen och kommer bara att trycka potionredienser i den luckan. En trasa till sidan av ett bryggeriet kommer bara att trycka Vattenflaskor och potions i de tre nedre slitsarna och om det finns en ingrediens i toppluckan, endast om objektet kan bryggas av den ingrediensen eller trycka flammepulver In i bränsleplatsen En bricka under ett bryggningsställ drar bara från de tre nedre slitsarna, oavsett om bryggningen är färdig eller inte håller bromsen avstängd så att drycker kan sluta brygga. Bröstfångad bröst Stora bröstkorgar och stora infångade kistor behandlas som en enda En bricka som placeras på ett stort bröst kommer att fylla hela bröstet och en bricka under ett stort bröst kommer att tömma hela bröstet. Fångade brickor som nås av en spelare kommer att inaktivera varje intilliggande brännare som är normalt beteende för en bricka bredvid en aktiv Kraftkälla Ugn En behållare ovanför en ugn kommer bara att fylla ingrediensluckan men kommer att trycka på några föremål, även föremål som inte kan smälta i en ugn. En behållare till sidan av en ugn kommer bara att fylla bränsleplatsen och kommer bara att trycka in varor i Den luckan som kan användas som bränsle i ugnen En behållare under en ugn kommer bara att dra från ugnsutgångens utloppsspel, förutom att det också kommer att dra tomma skopor från ugnsens bränsleutrymme vänster från oss En lava hink som bränsle En hopspruta som avlägsnar föremål från en ugn kommer inte att producera upplevelsespunkter Hoppare En sekvens av tre eller flera behållare, var och en som trycker in i nästa, kallas ett hopprör. Horisontella tapprör överför enkelt objekt i förväntad takt Av 2 5 objekt per sekund men det vertikala hopprörbeteendet kan vara svårt att förstå eftersom trapparna både drar och skjuter föremål mellan dem. Om ett vertikalt tapprör drar föremål från en behållare kommer det helt enkelt att överföra objekt på 2 5 objekt per sekund Eftersom överföringshastigheten begränsas av de första behållardragande föremålen från behållaren, men om en stapel av föremål är i ett vertikalt rör eftersom en objektstapelhet sugits in eller placeras där av en spelare, överförs objekten dubbelt så snabbt Eftersom tragten med objektstapeln trycker på saker ner medan tragten under det också drar in saker. Eftersom drag och tryck inträffar i samma spelkryssning, mäter en redstone-komparator mätningen En trappans trasa i ett trapprör stannar vanligtvis helt enkelt som en kontinuerlig ström av föremål som flyter genom istället för att blinka på och av för varje föremål, men vissa trappar i ett vertikal trapprör kan aldrig driva sina komparatorer, även med en kontinuerlig ström av Saker eftersom deras föremål drar ut sig ett spelkryssning efter att objekten har tryckts in i dem, vilket inte producerar en stat som är tillräckligt lång för att en komparator ska kunna mäta komparatorer behöver ingångar minst 1 5 redstone-fästingar långa för att producera en utgång Minecart med bröst Minecart med Hopper Hoppers kommer att fylla minecarts med kistor eller brickor om någon del av minecart är i det utrymme som trattan pekar på. Hoppers kan också ta objekt från minecarts ovanför dem kan skenor placeras direkt ovanpå behållarna. En bricka kommer inte att lossa en Minecart som befinner sig på en detektorskena ovanför behållaren, eftersom detektorskenan avaktiverar behållaren som är normalt beteende för en behållare bredvid en aktiv strömkälla Ender Chest Ho Ppers kan inte ta bort föremål från eller placera föremål i enderkistorna. De interagerar inte med dem på något sätt. En funktionshinder hindrar inte föremål från ovan, inklusive objektenheter eller skjuter ut dem, men kan ta emot föremål från andra droppare och behållare och kan Har föremålen avlägsnats av en annan behållare under den. För att stoppa överföringen av föremål i ett horisontellt behållarrör behöver endast en behållare vara avstängd, men för att stoppa överföringen av föremål i ett vertikalt tapprör, är det nödvändigt att inaktivera två behållare i rad, för om En enda behållare är avstängd, hopparen ovanför den kan ändå trycka in föremål i den och tratten under den kan fortfarande dra föremål från den. En traktor har ett ID-namn på minecraft-traktor och definieras vidare av dess blockdata och block-enhet En tramp Har också ett blocktillstånd som förväntas ersätta funktionaliteten för blockdata i en framtida version. Överflödessäker sorterare, layout för en cell. Om utmatningen dubbla bröstet fyller upp, kommer ovanstående design att bryta intilliggande celler på grund avSignalen från hopparen överstiger 2 Denna alternativa design undviker att den övre behållaren här kommer att innehålla 41 av objektet som sorteras i en slits, med de övriga fyra slitsarna som har en var och en av ett objekt som staplar till 64 och kommer aldrig att gå igenom sorteraren en Godtyckligt objekt som omnämns i ett mönster kan användas för dessa ändamål Edit. Det finns två komponenter till ett objekt sortera objektkanalen och sorteringskomponenten s Här är en analogi för att klargöra detta varukanalen är som en flod och sorteringskomponenterna kan Föreställas som nät som endast fångar vissa föremål. Floden slutar i en dumpning av skräpkistan. Artikellinjen är helt enkelt en väg som föremålen reser genom. Det kan vara en horisontell kedja av behållare eller en vattenkanal. Hoppar under skiktkedjan eller vatten Kanalen fungerar som nätet och kommer att extrahera objekt. Sorteringskomponenterna är sammansatta av behållare. För att möjliggöra deponering och extraktion att vridas oberoende av varandra, måste två behållare användas en ovanpå den andra och toppen o Ne pekar i sidled Toppskålen ska vara ansluten till komparatorn, vilket kommer att driva bottenbehållaren som tar föremål ut ur den övre behållaren. Andra och kokbara föremål kan smälta automatiskt när du är borta. De saker du vill bli kokta smälter går in i Det övre bröstet, bränslet i den nedre delen. Produkten samlas i bottenbehållaren eller omdirigeras sedan till en annan bricka eller annan bröst. Notera att brännaren kan lägga bränsle inte bara från sidan utan även från framsidan eller bakåt. Anslut 4 Behållare i en cirkel skapa en som pekar på ingenting, peka en 2: a på den medan crouching, förstör 1: a och använd 2: a som början på din cirkel eftersom det är den 1: a som pekar i rätt riktning. Sätt något objekt som inte stack upp en Trä axel till exempel i någon av behållarna Fäst en komparator till någon av behållarna Det kommer att ge en signal varje gång objektet går igenom den behållaren Om du vill att den ska aktiveras gör du oftare en 2-hopperklocka Om du vill göra Det aktiva Sätt mindre trappor. Ljudklocka Redigera. Koppla två behållare låt s kalla dem hoppare A och B med utgångarna mot varandra Mäta sina utgångar med komparatorns komparator A och B Anslut komparatorns utgångar till repeaters repeater A och B, lägg till Repeaters vinkelrätt för att göra dem låsbara lås A och B Anslut utgången från repeater A till hoppare B och lås B och utgången från repeater B till behållare A och lås A. För att starta klockan, kasta föremål i en av behållarna. Klockan kommer att bero på hur mycket objekt som cirkulerar i systemet, med längst varaktighet 128 sekunder vid 5 staplar med 64 objekt. Ibland behöver vi en lagringsväg som är större än bara en enda stor bröst. Vad vi behöver är en enda utgång Behållare som automatiskt fylls på innehållet i en stor uppsättning andra behållare, helst dold bakom en vägg eller ett tak. Vi kallar ett sådant system en silo eller en masslagring. Grundformen Redigera. Detta är en grundläggande form av silo med 4 stora Kistor 216 slitsar plus 5 behållare 25 slitsar, totalt 270 slitsar I och O betecknar inmatnings - och utgångsbehållare respektive. Detta är en grundläggande form av silo med 3 stora kistor. Det är 3 kvarter bred, 5 kvarter högt och kan plattas. Den faktiska ingången av Systemet är trasan nedanför så att du kan trycka in saker från sidan inte bara ovanifrån. Den nedersta behållaren kan uppenbarligen bytas ut med en behållare som vetter mot någon riktning, matar in i en annan behållare. Om du vill använda en kista för utgången Behållare kan det vara tillrådligt att använda ett fångat bröst snarare än ett normalt. På så sätt återfylls objektpåfyllning medan du når bröstet så att du kan returnera objekt om du tog flera saker än du behöver. Utökade formulär Redigera. Härrör från förlängningsgraden Här är några exempel på utökade former. Alla dessa är fortfarande tegelbara. Munstycke. Traktorn är ett block som används för att samla objekt från miljön eller för att flytta föremål mellan behållare. Trakten är gjord av järn och Da bröstet. Högerklicka på en behållare för att se dess inventering det har fem slitsar i vilka föremål som kan placeras. Föremål som faller på behållaren kommer också att gå in i dess lager, om det finns plats för dem. Den smala änden av en behållare kommer att fästa Till det block som du klickar på för att placera det. Om det finns en behållare, en bricka, en ugn, en dispenser, en droppare, en bryggare eller en annan behållare, så kommer behållaren att passera föremålen in i den behållaren. TIPS För att fästa en behållare till en annan behållare, Håll nere SHIFT medan du klickar. Den här kycklingens ägg kommer att hamna i bröstet. Hoppare kommer också att suga föremål ur behållare som ligger direkt ovanför dem. Det gör det enkelt att automatiskt använda saker som ugnar och bryggningsställ. Denna inställning möjliggör enkel smältning Och lagar mat på en obevakad ugn. Det finns en nackdel med att använda behållare för att tömma ugnarna, du får ingen erfarenhet för det. Hoppledningar. Hoppare kan kopplas samman för att bilda en rörledning som transporterar varor effektivt. E flow. Applying en redstone ström till en hopper kommer att stoppa det från att överföra objekt. Droppers och Dispensers. Droppers och dispensers är likartade block som kan manipulera objekt Båda kan hålla nio staplar av objekt och släppa dem en i taget när de Ta emot en redstone-signal. Dropparna släpper ut objekt försiktigt eller matar in dem i en närliggande behållare som bröst eller bricka Om ett föremål släpps på golvet blir det som om spelaren hade tappat dem och de kommer att försvinna efter 5 minuter. Droppare kan staplas för att göra objekthissar Här är vår handledning. Dispenser utmatar också objekt när de utlöses, men för många typer av föremål som de inte bara spottar ut dem, fungerar de som om spelaren hade utfört ett högerklick. Projektiler pilar , Ägg, snöbollar, stänkkryddor, fyrverkerier etc kommer att avfyras snarare än att tappas. En flint och stål kommer att sätta eld på något brandfarligt TNT kommer att placeras och antändas, och bonemeal kommer att appliceras på grödor. En dispenser som innehåller en hink med wat Er eller lava kommer att placera vattnet eller lavan framför den när den utlöses och om den utlöses igen kommer den att suga vattnet eller lava back up. En dispenser placerar minecarts på skenor eller båtar på vatten, redo för spelaren att komma in Om det inte finns räls eller vatten på rätt ställe kommer det att släppa objektet istället för att placera det.

No comments:

Post a Comment